01
Iul
11

COPPÉLIA – Opera Naţională Română Cluj-Napoca

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

VEZI MAI MULTE FOTOGRAFII PE LINK-ul de mai jos:

 

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU

COPPELIA © NICU CHERCIU


LÉO DELIBES
COPPÉLIA
Balet în trei acte.
Libretul: Charles Nuitter şi Arthur Saint-Léon
(după E.T.A. Hoffmann)

ADRIAN MORAR  – Dirijor
VASILE SOLOMON  – Coregrafia. Regia artistică
VALENTIN CODOIU  – Scenografia
DAN LUPEA  – Regia tehnică
MONICA PINTEA MARTIN  – Asistent coregraf
ADRIAN KIS / RAFAEL BUTARU  – Concert maestru
DORINA CÂRLIG  – Pregătirea muzicală
 
ANDREEA JURA  – Swanilda
LUCIAN BACOIU  – Franz
MARIUS TODA  – Dr. Coppélius
POLINA STĂNESCU  – Coppélia, păpuşa
DAN ORĂDAN  – Primarul
MONICA PINTEA MARTIN  – Soţia primarului
DANIEL MOGA  – Cârciumarul
AUGUSTIN GRIBINCEA  – Prietenul lui Franz
DANIELA DRĂGUŞIN, DALIA BOAR
LAURA POP, ANAMARIA BOANCĂ
DORINA LUCACIU, ADELINA FILIPAŞ
 – Prietenele Swanildei
CRISTINA TODA, GABRIELA SIMA, CRISTINA BOBOC,
OCTAVIAN POPA MARC, DAN HAJA,
ROMULUS PETRUŞ / AUGUSTIN GRIBINCEA
 – Dans maghiar
ANAMARIA BOANCĂ,
ADELINA FILIPAŞ / DALIA BOAR,
ROMULUS PETRUŞ / AUGUSTIN GRIBINCEA
 – Pas de trois
DANIELA DRĂGUŞIN  – Aurora (Zori de zi)
LAURA POP
OCTAVIAN POPA MARC
 – Omul turmentat şi soţia
DORINA LUCACIU, CRISTINA BOBOC, DALIA BOAR,
LAURA POP, GABRIELA SIMA, RALUCA ŞUT,
AUGUSTIN GRIBINCEA, ROMULUS PETRUŞ
 – Valsul orelor
ENIKÖ FĂRCAŞ
CARMEN OPRIŞ
 – Două florărese

În spectacol evoluează un grup de elevi de la
Liceul de Coregrafie „Octavian Stroia” Cluj-Napoca.

ANSAMBLUL DE BALET ŞI ORCHESTRA
OPEREI NAŢIONALE ROMÂNE CLUJ-NAPOCA


Synopsis
Acţiunea se defăşoară cu câteva secole în urmă,
într-un sat de la graniţa polono-ungară.
Actul I.

Tânăra Swanilda se apropie de locuinţa Doctorului Coppélius, a cărui casă se află în piaţa din mijlocul satului. În balconul casei ea vede cu surprindere, o fată de o mare frumuseţe. Uimirea ei e cu atât mai mare cu cât este binecunoscută viaţa singuratică pe care o duce misteriosul Dr. Coppélius. Dar fata de la fereastră nu este ceea ce pare: este doar o păpuşă mecanică. Este cea mai reuşită şi cea mai îndrăgită „creaţie” a meşterului păpuşar. Numele ei nu putea fi altul decât Coppélia. Swanilda nu ştie acest lucru şi odată cu uimirea, îşi exprimă printr-un dans şi bucuria pentru ocazia de a-şi face o nouă prietenă (Valsul Swanildei). Zărindu-l pe logodnicul ei, Franz, care se apropie, Swanilda se ascunde în glumă. Fata constată cu ciudă, că şi logodnicul ei este atras de apariţia din balcon. Swanilda s-a supărat. Între cei doi logodnici are loc o întâlnire încărcată de reproşuri.

Piaţa se umple de lume şi tinerii satului dansează (Mazurca). Franz îşi întâlneşte prietenii cărora le povesteşte ciudata apariţie din balconul casei Doctorului Coppélius. Soseşte Primarul şi face cunoscut faptul că satul a primit în dar un clopot nou, fapt ce constituie un prilej foarte potrivit pentru o mare serbare când acesta va fi ridicat în turn. Această sărbătoare va cuprinde şi un mare concurs de dans. Primarul vorbeşte apoi cu Swanilda despre căsătoria ei cu Franz, eveniment care urmează să aibă loc a doua zi. Swanilda, urmărită de gândul că Franz s-a îndrăgostit de frumoasa necunoscută din balconul casei lui Coppélius, nu mai este convinsă că doreşte să facă acest pas. Aflând gândurile Swanildei, Franz se îndepărtează întristat. În piaţă veselia continuă odată cu sosirea unui grup de tineri din satul unguresc învecinat. (Dans maghiar). Deşi se lasă noaptea, tinerii satului sunt preocupaţi de misterul care învăluie casa păpuşarului.

Coppélius iese din casă, iar tinerii îl încojoară, în glumă. El îşi pierde cheia de la casă, iar Swanilda este cea care o găseşte. Frământată de curiozitate, ea intră împreună cu prietenele ei în casa păpuşarului. Îngrijorat, Coppélius se reîntoarce pe neaşteptate şi e neplăcut surprins să găsească uşa casei sale descuiată.

Actul II

În casa Doctorului Coppélius, Swanilda şi prietenele ei privesc uimite în jur. Tânăra e stapânită de dorinţa de a o întâlni pe frumoasa fată văzută de toţi în balcon. Şi o găseşte… Dar când îşi dă seama că este o păpuşă automată, supărarea ei se risipeşte şi izbucneşte în hohote de râs. Fetele răsucesc cheile de la mecanismele păpuşilor aflate în încăpere, făcându-le să danseze. Sosirea lui Coppélius pune fetele pe fugă. Swanilda rămâne ascunsă după o perdea. Curiozitatea ei sporeşte când îl vede pe Franz că a pătruns şi el în casa lui Coppélius cu ajutorul unei scări. Flăcăul e mânat de dorinţa de a o cunoaşte pe fata misterioasă. Coppélius iese în calea lui, iar Franz îi vorbeşte cu interes despre frumoasa necunoscută. În mintea Doctorului se ţese un plan: încearcă să-i răpească sufletul pentru a-şi însufleţi păpuşa, pe Coppélia. El toarnă un narcotic în băutura lui Franz pentru a-l adormi, apoi o aduce pe Coppélia din spatele unei perdele şi o aşează în apropierea lui Franz. Păpuşa nu e alta decât Swanilda, care, dându-şi seama de intenţiile lui Coppélius a luat locul păpuşii, iar acum, amuzată, simulează însufleţirea. (Valsul păpuşii). Coppélius vrea să-i trezească cochetăria, şi-i pune pe umeri un şal spaniol şi atunci ea se avântă în paşi de bolero.

De afară se aud fanfarele care vestesc sfârşitul nopţii, iar Coppélius încearcă să pună „păpuşa” la locul ei. Swanilda reuşeşte să-l trezească din somn pe Franz. Înţelegând cele întâmplate, îi cere fetei iertare, apoi părăsesc această ciudată casă. Bătrânul Coppélius înţelege abia acum că a fost păcălit.

Actul III

Întregul sat s-a adunat la serbarea inaugurării clopotului. (Marşul clopotului). Coppélius soseşte şi se plânge Primarului de cele întâmplate cu o seară în urmă. Swanilda şi Franz cer iertare tuturor iar Coppélius îi iartă.

Începe apoi marele concurs de dans în care se întrec tinerii satului: un grup de tinere prezintă un vals – Valsul orelor; dansează apoi Zâna Aurora (Zori de zi); trei tineri prezintă un Pas-de-trois. Din concurs nu sunt omişi desigur copiii cu un dans specific vârstei lor. Urmează apoi un Dans comic prezentat de cetăţeanul turmentat şi soţia lui.

Şi, pentru că sărbătoarea clopotului se suprapune cu sărbătoarea căsătoriei celor doi tineri, Swanilda şi Franz, ei sunt cei care încheie concursul cu un mare Pas-de-deux, stârnind admiraţia şi bucuria generală.

Dorina Mican Tudoroiu

Anunțuri

0 Responses to “COPPÉLIA – Opera Naţională Română Cluj-Napoca”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


Iulie 2011
L M M M V S D
« Iun   Sep »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Articole recente

Arhive

Cele mai multe clicuri

  • Niciunul

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 1.381 de urmăritori

Blog Stats

  • 354,334 hits

Cele mai bine evaluate


%d blogeri au apreciat asta: